Nuffnang

adverlets

Who's on the line

Friday, August 6, 2010

哈咯,你好。小女子姓某,名叫某人


最近,有一些人,不知道,我是谁.哈~就是不想让一些人,知道我是谁,找到我。所以,隐姓埋名。


(1)
甲: do u know a senior called ester ?
我: yup..
甲: btw what is your name a senior ?
我: just call me senior ..
( hahha ... i think many of my seniors have this experience ... we have a nick of "senior" , without realize , when we are the elder sisters in the course )
(2)
乙: you r barbie , aren't you ?
我: i'm ester .. i'm barbie in fb
乙: so both also you lor ?
我: no, if you call me barbie when you see me , i might not reply you ( because no one call me this before .. XD)
(3)
丙:why yr real name is fui yee but u state wai yee instead ?
我: pronounce in cantonese and translate into english , it is .
丙:then fui yee ?
我: pronounce in hakka and translate into english , it is .
(4)
丁:what is your name ?
我: depends what is your relationship with me ..
丁:why leh ?
我: so that i can recognize easily ..
丁:what's difference ? means i only can call you by a name but not the same as your friends call you ?
我: u can call me any .. so u wan call me as my dear :) ? i don't mind even if you never know my name , i'm ok with it ...
丁:oooo .. so cincai gahh ... like no good if don't know your real name
我: i'm helping your brain to reduce 1 space to remember my name .. btw , i like to be low profile

etc....

不过,在这里,我会悄悄告诉你。

本人原姓钟,名慧仪。芳龄二十二又十个月。

生于斗湖,长于山打根。期间曾住于亚庇,根地咬一段时日。

现栖宿于双溪龙。

上有两老及姐兄各一位。上上有姨妈姑姐,叔伯丈舅;下有表侄甥,合计远房百人,近亲半百人。

不是基督徒,但有基督名。

巫,英文拼写为 c h u n g f u i y.e.e.

名一 wai yee , 译粤语称谓 慧.仪 。
名二 esther,或ester。原之于中四一次上化学实验课,组长赐封于本人。就是当 alcohol + carboxylic acid , 就有我。
名三 barbie , 纯粹喜爱barbie doll. 亦作为隐身之用。

一般人都会称呼我名二,juniors也是。小女子随性直爽,偏爱和人做朋友,不必多余的敬语或拘谨。没有阶级。却难免有时候,总遇上一些不上道的人。也是我们人生必上的一堂《如何和人类沟通》.其实我是从火星派来地球做无间道的。。

大多时候,都会称自己的学姐senior,除了显示敬意,也是习惯的开场白。却多了一份严肃。

但我的juniors,请把这份严肃删除在我们之间。就如你直呼你的同辈,直呼本人的名字,无伤大雅。我们是八十后后的。

不上道人,本人会避而远之。既不和他冲突,亦不给他奉承。我们是两条平行线上的路人,因空间的错误,在某个错误的时间,错误的遇上。

1 comments:

Twinkle said...

thumb up for your post~!! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

averlets

Search This Blog

Total Pageviews